Quim Barreiros, celým menom Joaquim de Magalhães Fernandes Barreiros je už síce starší ročník (1947), no určite nepatrí do starého železa. Práve naopak, ľudí dokáže svojou hudbou roztancovať tak, že mu mladí môžu závidieť. Stačí mu na to jeden akordeón a pár prostých dvojzmyselných textov. Tento typ hudby nazývaný música pimba má v Portugalsku veľa priaznivcov a dal by sa prirovnať k slovenským skupinám ako Senzi Senzus a Drišľak.
K hudbe ho už od útleho veku viedli rodičia a zapísali ho do umeleckej školy na akordeón. Keď mal 9 rokov, hral na bicie v otcovej kapele Conjunto Alegria. Celú mladosť strávil hraním v rôznych miestnych kultúrnych zoskupeniach. Tak ako všetci mladí muži v tej dobre, aj on si musel odslúžiť povinnú vojenskú služby. Ani počas nej sa však nevzdal hudby a hneď ako absolvoval výcvik vstúpil do Kapely leteckých síl. Vďaka nej mal možnosť vystupovať v známych domoch fado a reštauráciách. Tu sa zoznámil s gitaristom Jorgeom Fontesom a v 1971 spolu vydali prvý album, na ktorom hral Quim na akordeóne folklórnu hudbu z regiónu Minho. S touto hudbou začal vystupovať nielen v Portugalsku ale v lusofónnych komunitách po celom svete. Doteraz pravidelne účinkuje aj na študentských festivaloch, až z toho vznikol slogan „Não há festa académica sem Quim Barreiros“ (Bez Quim Barreirosa sa nezaobíde žiadna akademická slávnosť).
Väčšina jeho hudby sú cover verzie brazílskych dvojzmyselných forró piesní od skladateľa Zeniltona ako Bacalhau à Portuguesa (1981), Vendedor de Fruta, Riacho da Pedreira (Rio das Pedras), Meu Casamento, O Cachimbo da Mulher, O Grilinho (Cri-Cri). Forró ako aj Zenilton pochádzajú z brazílskeho severovýchodu. Vo forró sa využívajú tri hlavné nástroje – harmonika, bubon zabumba a triangel. Zeniltona s Quimom spája okrem hudby aj podobná minulosť. Keď bol malý, začal hrať na akordeóne no a k armáde mal tiež blízko, keďže v nej pracoval jeho otec. Hlavným rozdielom ale bolo, že Zeniltona doma v umeleckej kariére nikdy nepodporovali, jeho rodičia v nej totiž nevideli žiadne uplatnenie. No a aby sa neskôr pri tvorbe vyhol cenzúre, vo svojich textoch využíval paronymá – slová, ktoré vyzerali podobne, ale mali odlišný význam. Okrem Zeniltona využíval Quim texty aj ďalších hudobníkov, medzi najznámejšie určite patria A Cabritinha (Amazan, 2002), A Padaria , Garagem da Vizinha (Frank Aguiar) a veľa ďalších.
Quim počas svojej kariéry vydal obdivuhodné množstvo platní a kariéru ešte ani zďaleka neplánuje zavesiť na klinec. Uvádzame iba tie najznámejšie, kompletnú dikografiu nájdete na oficiálnej stránke Quima Barreirosa tu.
Diskografia
1975 – O Malhão Não É Reaccionário
1981 – Dance Com Quim Barreiros e o Super-Trio
1986 – Bacalhau á Portuguesa
1986 – Riacho da Pedreira (Rio das Pedras)
1992 – O Sorveteiro
1992 – Original (O Franguito da Maria)
1993 – Deixa Botar Só a Cabeça (acredita em mim)
1994 – Mestre de Culinária
1998 – Marcha da Expo’98
1998 – O Melhor dos Melhores
2000 – A Garagem da Vizinha
2001 – Comer, Comer
2002 – Cantares ao Desafio
2003 – O Melhor de Quim Barreiros
2003 – Na Tua Casa Tá Entrando Outro Macho
2004 – A Cabritinha
2005 – Riacho da Pedreira (vydané na CD)
2005 – O Ténis
2006 – DVD live – Quim Barreiros ao Vivo
2006 – A Padaria
2007 – Use Álcool
2008 – Fui Acudir
2009 – O Peixe
2010 – Deixai-Me Chutar
2011 – O Brioche da Sofia
2012 – Dar ao Apito